środa, 4 marca 2015

Jan Hammer Group - Don't You Know


Zgadnijcie z którego roku pochodzi ten utwór.
Już? Świetnie. Oto i odpowiedź: "Don't You Know" pochodzi z roku 1977. Kto zgadł? Ja nie. Gdy po raz pierwszy to usłyszałem, pomyślałem coś w stylu "cóż to za nowy, ciekawy wykonawca?" i, naturalnie, natychmiast skorzystałem z porady wujka Google'a. Gdy na portalu Discogs ujrzałem tę właśnie datę, nie mogłem wyjść ze zdumienia. Wydawałoby się, że jest to jakiś kulturowy postprodukt łączący w sobie wpływy tanecznych lat siedemdziesiątych oraz triphopowych lat dziewięćdziesiątych. Obie powyższe dekady są obecnie w modzie, dlatego z początku wszystko pasowało mi do lat dziesiątych dwudziestego pierwszego wieku. A tu zaskoczenie - okazuje się, że utwór Jan Hammer Group jest produktem jak najbardziej oryginalnym; ba, prowadzi on nawet do powstania własnych postproduktów. Dowodem na to jest m.in. umieszczenie go przez Erola Alkana, znanego i uznanego DJ-a i producenta, na kompilacji "Another 'Bugged In' Selection". Polecam posłuchać.

No i na dokładkę jeszcze jedna, niezmiernie ważna informacja. W kwietniu (na festiwalu Red Bull Music Academy Weekender) w Warszawie zagości jeden z naszych ulubionych HtR-owych zespołów (zresztą goszczący tu ledwie przedwczoraj) - Brandt Brauer Frick. Jeśli ktoś się wybiera (lub dopiero rozważa wydanie ponad 150 złotych na taką przygodę) - proszę dać znać w komentarzach, na Facebooku lub w mailu pod adresem hearthereality@gmail.com.

Ocena: 9/10

Już jutro: Tears For Fears

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz